Gondolom, hogy tanultad a "Mohr" - körös ellenőrzési módszert. Nyílván használtad is, ha máskor nem, hát a vizsgán, vagy a szigorlaton. A kanálban a mélyedés nézőpont kérdése, tehát lehet mondjuk domborulat is a kanálon. Ja... a kínai cuccok tekintetében maradéktalanul egyetértek! Üdv. ImreAttila írta:Imre, te nagyon okos vagy! Gratulálok!
De ha még a Mohr-kört is ismered, akkor aztán le a kalappal...
És ismét igazad van: a kanálban márpedig mélyedés van.
(Ja, és a kínai cuccok tényleg szarok... )
MDA
Tanácskérés
Re: Tanácskérés
Ne azt sorold, hogy mit, miért nem lehet, hanem főként azt, hogy mit hogyan kell tenni a cél érdekében!
Re: Tanácskérés
"Létezik olyan műanyagból készített fogasléces, fogaskerekes hajtású, de nem ferde fogazású szerkezet is, ahol a fogasléchez csak egy vékony bronzrugó nyomja a kereket, azaz a tengelyt, és mindezt egy műanyaglap két csavarral rögzíti a helyén. No ez aztán a legprimitívebb megoldás, amelynek mindene műanyag, de fémgőzölt, és fémnek látszik! Ha ilyen szerkezeted van, akkor őszinte részvétem! Ilyet árulni sem szabadna! " (Imre)
Ez igy van, mondhatni minden 50e. alatti teleszkópnál. Ezek már rendesen legalább 7cm aperturával rendelkeznek ! Sejtésem szerint nyolcvan százalékban ezzel nézik az eget. Hogy ezt ezzel az "olcsóval" valamivel precizebben (okulárok leváltása..)tehessék, még rákőlthetnek min. 30e.-et. Ez még mindig a velűk járo lábbal (...) értendő. Ez van, ebben is kell gondolkodni. Az igaz, ez a dolog nem lenne magasrőptű... Ez a vita egy ilyen hasonló feltuningolhatósága kapcsán indult el, megint el lett kalandozva. Mohrizálunk. Az ilyennel eredményesen figyelőnek gratulálnunk kell, részvét annak aki ilyennel nem tudna érdemben megfigyelni.
Ez igy van, mondhatni minden 50e. alatti teleszkópnál. Ezek már rendesen legalább 7cm aperturával rendelkeznek ! Sejtésem szerint nyolcvan százalékban ezzel nézik az eget. Hogy ezt ezzel az "olcsóval" valamivel precizebben (okulárok leváltása..)tehessék, még rákőlthetnek min. 30e.-et. Ez még mindig a velűk járo lábbal (...) értendő. Ez van, ebben is kell gondolkodni. Az igaz, ez a dolog nem lenne magasrőptű... Ez a vita egy ilyen hasonló feltuningolhatósága kapcsán indult el, megint el lett kalandozva. Mohrizálunk. Az ilyennel eredményesen figyelőnek gratulálnunk kell, részvét annak aki ilyennel nem tudna érdemben megfigyelni.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára géza 2017.02.24. 09:26-kor.
Re: Tanácskérés
Imre, köszönöm a javaslatot, ez könnyebben kivitelezhetőnek tűnik.
Ennél a kukkernél a ház, a cső és a ferdefogazatú fogasléc is fém a kihuzat esetében, nem műanyag, szerencsére.
A leszorító műanyag lap alá nem néztem be, hogy van-e acéllemez, a teljes hosszán 3 csavarral lehet "előfeszíteni", egy-egy a két végén, egy középen. Így gondolom az alátámasztási pontokat lehet állítani a 2 végén. Sajnos a két szélső furatban nincs csavar (így kaptam eleve), ezt pótlom és kipróbálom, hogy mit segít.
Zsírt is kellene cserélnem a fogaslécen, valami ragacsos trutymó van rajta, kenni nem tudom mennyire tud, ellenben ragad, mint a fene. Komolyan, ha megfogom, alig bírom elengedni. Használhatok itt lítiumos zsírt (emlékeim szerint LT2EP)?
Ennél a kukkernél a ház, a cső és a ferdefogazatú fogasléc is fém a kihuzat esetében, nem műanyag, szerencsére.
A leszorító műanyag lap alá nem néztem be, hogy van-e acéllemez, a teljes hosszán 3 csavarral lehet "előfeszíteni", egy-egy a két végén, egy középen. Így gondolom az alátámasztási pontokat lehet állítani a 2 végén. Sajnos a két szélső furatban nincs csavar (így kaptam eleve), ezt pótlom és kipróbálom, hogy mit segít.
Zsírt is kellene cserélnem a fogaslécen, valami ragacsos trutymó van rajta, kenni nem tudom mennyire tud, ellenben ragad, mint a fene. Komolyan, ha megfogom, alig bírom elengedni. Használhatok itt lítiumos zsírt (emlékeim szerint LT2EP)?
Üdv: Frigyes
Re: Tanácskérés
Mossad le a ragacsot,mert az a kínai porfogó és a hézagkitöltő a pontatlan fogprofil miatt. Elég lesz a tengelyre egy kevés, száraz maradhat a fogasléc, esetleg egy lehelletnyi zsír a fogakra, majd a legvégén! Ez ráér, viszont a szélső két csavar fontos! Azzal állítható be a belső cső stabilitása, mégpedig olyan módon, hogy tekerve majd könnyen tolódjon ki-be. A harmadikkal kell a beállítás után rögzíteni, de annak feje van! Üdv. Imre
Ne azt sorold, hogy mit, miért nem lehet, hanem főként azt, hogy mit hogyan kell tenni a cél érdekében!
Re: Tanácskérés
Még egyszer köszönöm, Imre, sokat segítettél. Megnyugodtam, hogy nem reménytelen eset.
Üdv: Frigyes
Re: Tanácskérés
Sziasztok!
A laptopról nem tudok belépni csill. városba, a vírusfigyelő azonnal letilja. Androidról sikerül. Tegnap óta van így, má is tapaztalta ezt?. Csak csill. várost tilt, érdekes.
HTML/SEOSpam.A trójai
Ezt az üzenetet kapom
A laptopról nem tudok belépni csill. városba, a vírusfigyelő azonnal letilja. Androidról sikerül. Tegnap óta van így, má is tapaztalta ezt?. Csak csill. várost tilt, érdekes.
HTML/SEOSpam.A trójai
Ezt az üzenetet kapom
Re: Tanácskérés
Sándor, ez nem vicc. Nálam ez kivédett, észrevéve. Sz.,.............talán segitség a felismeréshez, nem mindenki rendelkezik minden védelemmel. Tényleg nem vicc (alant..)
Nincs meg a kellő jogosultságod a hozzászóláshoz csatolt állományok megtekintéséhez.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára géza 2017.02.25. 09:19-kor.
Re: Tanácskérés
Továbbra is csak egy androidos tabletről todok ide belépni.
Nem viccnek szántam.
Nem viccnek szántam.
Re: Tanácskérés
Még egy kis rajzos segítséget mutatok, remélem, hogy érthető. Azt a műanyag (teflon) bordázott csíkot a két végén alá kell támasztani, hogy csak 4 ponton érintkezzen a kihuzat csövével. A felső teflon fölött a két szélső hernyócsavar állítja a nyugalmi feszítőerőt.Frigyes írta:.... nem reménytelen eset.
Úgy állítsad be, hogy a cső stabilan álljon, és viszonylag könnyen mozogjon.
Felállítva 0,5 kg tömeget rátéve lassan betolódik! Először az egyik felső csavarral állítva kell a félsúlyra mozognia, majd csak a másik csavarral állítva a teljes súly alatt ! A hajtókerék oldva legyen!
Ha így állítod be, akkor kitólva, behúzva megtartja a helyzetét, terhelve is. Ha a feltámasztás kellően merev, összenyomhatatlan, akkor a rugalmas alakváltozás folytán térhet csak el a névleges iránytól a kihuzat tengelye a fényképezőgép, vagy okulár okozta terhelés hatására. Üdv. Imre
Nincs meg a kellő jogosultságod a hozzászóláshoz csatolt állományok megtekintéséhez.
Ne azt sorold, hogy mit, miért nem lehet, hanem főként azt, hogy mit hogyan kell tenni a cél érdekében!
Re: Tanácskérés
mizar írta:Továbbra is csak egy androidos tabletről todok ide belépni.
Nem viccnek szántam.
Miféle vírusirtó csinálja ezt ? Tegyél kivételt az oldalra és akkor beenged, ha valami téves riasztás, meg az ahogy nézem nem valami ártalmas vírus.