Oldal: 6 / 113
Re: EQ Mechanikák
Elküldve: 2011.09.25. 15:04
Szerző: Medvegy
Néhány hete boldog tulajdonosa vagyok egy 250/1200 SkyWatcher Newton-nak, EQ6 mechanikán. Még nem nagyon volt szerencsém dolgozni egy ekkora távcsővel, úgyhogy alig bírok vele betelni. Előtte csak Mizar-t használgattam huzamosabb ideig anno. Van némi (fénygyűjtő) különbség, na.
![kacsintás ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
A kérdésem az lenne, hogyan érdemes tárolni egy ekkora "holmit"? Mivel a dobozaiban nagyon sok helyet foglal, fixen összeépítettem, így éppen elfér a nappaliban a sarokban. Használni csak hétvégente sikerül, közben csak a port gyűjti (és az elismerő felkiáltásokat a vendégek részéről). "Szabad" huzamosabb ideig így felállítva hagyni, vagy észlelés után inkább dobozoljam be (úgy is darabokban tudom csak kicipelni az erkélyre, olyan nehéz)? Arra gondolok, hogy bírják-e ezt a megterhelést az alkatrészek? Mégis csak egy kínai holmiról beszélünk, még ha meglepően masszív is...
Re: EQ Mechanikák
Elküldve: 2011.09.25. 15:31
Szerző: mpt
Szia,
gratulálok a műszerhez, ez már szép darab!
Ha ki van egyensúlyozva a műszer, akkor igazából nem sok baja lehet, nem terhelődik egyenetlenül a mechanika.
--mpt
Re: EQ Mechanikák
Elküldve: 2011.09.26. 00:02
Szerző: Medvegy
mpt írta:Szia,
gratulálok a műszerhez, ez már szép darab!
Ha ki van egyensúlyozva a műszer, akkor igazából nem sok baja lehet, nem terhelődik egyenetlenül a mechanika.
--mpt
Köszönöm. Kicsit a méret már a mobil használhatóság rovásán, de majd hozzá edződöm.
![mosoly :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Ok köszönöm, azzal nem lesz probléma. Csak azért merült fel a dolog, mert távoli emlékeimben a Mizar-nak vastagabb volt az acélrúdja amin a súlyok vannak, pedig az EQ6-é jóval nagyobb erőnek van kitéve. Vagy az oroszok biztosítottak túl, vagy a kínaiak tudnak akkor valamit.
![kacsintás ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Re: EQ Mechanikák
Elküldve: 2011.09.26. 08:10
Szerző: mizar
Medvegy írta:mpt írta:Csak azért merült fel a dolog, mert távoli emlékeimben a Mizar-nak vastagabb volt az acélrúdja amin a súlyok vannak, pedig az EQ6-é jóval nagyobb erőnek van kitéve. Vagy az oroszok biztosítottak túl, vagy a kínaiak tudnak akkor valamit.
![kacsintás ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Az oroszok túlbiztosítottak meg tudnak is valamit.
![nagyon boldog :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Re: EQ Mechanikák
Elküldve: 2011.10.03. 21:24
Szerző: ferolg
Sziasztok, jó estét!
Első hallásra talán hülyeségnek tűnik a kérdésem: egy EQ5 ugye sokkal stabilabb az EQ3-nál. Ez a lábak miatt van, vagy maga a mechanika is jelentősen eltér? Miért kérdezem: rövid SC-tubushoz elvileg elég lenne egy EQ3, én pedig ingyen meg tudnám erősíttetni az alját. Érdemes egyáltalán ezirányban mozdulni?
Köszönöm !
Re: EQ Mechanikák
Elküldve: 2011.10.03. 22:21
Szerző: SzarkaLevente
ferolg írta:Első hallásra talán hülyeségnek tűnik a kérdésem: egy EQ5 ugye sokkal stabilabb az EQ3-nál. Ez a lábak miatt van, vagy maga a mechanika is jelentősen eltér? Miért kérdezem: rövid SC-tubushoz elvileg elég lenne egy EQ3, én pedig ingyen meg tudnám erősíttetni az alját. Érdemes egyáltalán ezirányban mozdulni?
Az EQ-3 fej kisebb mint az EQ-5 fej és a csapágyazottsága is lényegesen gyengébb.
Re: EQ Mechanikák
Elküldve: 2011.10.03. 23:56
Szerző: tobe
ferolg írta:Sziasztok, jó estét!
Első hallásra talán hülyeségnek tűnik a kérdésem: egy EQ5 ugye sokkal stabilabb az EQ3-nál. Ez a lábak miatt van, vagy maga a mechanika is jelentősen eltér? Miért kérdezem: rövid SC-tubushoz elvileg elég lenne egy EQ3, én pedig ingyen meg tudnám erősíttetni az alját. Érdemes egyáltalán ezirányban mozdulni?
Köszönöm !
Ha fogsz egy 100 mm-es átmérőjű 2 rövid csődarabot és két normális csapágyat beleteszel közepére meg egy 50mm vastag tengelyt, az nevezhető stabilnak.
Re: EQ Mechanikák
Elküldve: 2011.11.01. 16:29
Szerző: Arpstronomer
Sziasztok,
A kérdésem egyszerű: van valami mód arra, hogy a duál-motorral szerelt EQ3-nak a rektatengelyét is kuplungosítani lehessen? Alapesetben ugyanis a kuplung úgy fest, hogy lazítsd meg a kis imbuszos hernyócsavart, ami rögzíti a motort a tengelyforgató rúdhoz. Namost ezt a setétben végezni a pici csavarral, nem túl kényelmes dolog (a Dek. tengelyen ugyebár van normális szorítócsavar).
Köszi!
Re: EQ Mechanikák
Elküldve: 2011.11.01. 16:32
Szerző: Arpstronomer
Ferolg, az EQ5 egy meglehetősen túlmisztifikált jószág
![mosoly :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
pontosan ugyanaz a primitív szerkezet mint az EQ3, csak több benne a vas, van benne 1db plusz csapágy, valamint az egész fej egy kicsit lejjebb van "ültetve" a tartószerkezet irányába, és ettől kvázi, stabilabb.
Re: EQ Mechanikák
Elküldve: 2011.11.01. 21:12
Szerző: Kukac
Arpstronomer írta:Sziasztok,
A kérdésem egyszerű: van valami mód arra, hogy a duál-motorral szerelt EQ3-nak a rektatengelyét is kuplungosítani lehessen? Alapesetben ugyanis a kuplung úgy fest, hogy lazítsd meg a kis imbuszos hernyócsavart, ami rögzíti a motort a tengelyforgató rúdhoz. Namost ezt a setétben végezni a pici csavarral, nem túl kényelmes dolog (a Dek. tengelyen ugyebár van normális szorítócsavar).
Köszi!
A kuplung alapból oldja a tengelyt, ami gyárilag van rajta. Akkor is, ha van rajta óramű, vagy hajtás.
Nagjyából ráálsz kioldott tengellyel, majd finoman beállítod a távirányítóval. Esetleg ez túl bonyolult?