Alapvetően kétféle motort ismerek. Az egyik neve unipoláris, a másik bipoláris. A vezérlőkben általában bipolárist alkalmaznak, de az én első konstrukcióm pont nem ilyen volt.
Legelterjedtebb a négyfázisú motor, meg kell számolni, hogy hány szál vezeték csatlakozik hozzá. Általában 4, 5, vagy 6 szál szokott lenni. Négy vezetékből nem lehet elrontani a bekötést, legfeljebb nem mozog a motor, vagy csak ugrál a tengely-oda-vissza. A négy vezetékből kettő-kettő tartozik egy-egy tekercshez. Egyszerű laposelem+izzó megmondja, hogy melyik kettő az összetartozó, mert azokon keresztül az izzó világítani fog. Ugyanígy megtudhatod a másik motornál is. Ezután be kell kötni a motort a vezérlőbe az összetartozókra ügyelve, az eredeti bekötés mintájára. Ha szépen megy, akkor OK. Ha ugrál, akkor meg kell cserélni egyik, vagy másik pár vezetéket. Hogy melyiket cseréled, az mindegy lesz.
Az eredeti motorra talán van írva feszültség, vagy áramerősség, esetleg nyomaték, mint ez utóbbi van is a képen szereplő példányon. Ha közel egyezik a felvett áram, esetleg a nyomaték, akkor valószínűleg elbírja majd a vezérlés is. Ha Ohm-mérő is akad, érdemes megmérni a tekercsek ellenállását, ha közel azonosak az értékek, akkor is jó reményeid vannak. Ez tájékoztató eredményt nyújt, mert a bemenő frekvenciával változik az ellenállás is.
Ez utóbbit azért írtam, mert nem tudni mennyi áramot bír a vezérlés végfoka. Innen információhoz juthatsz,
nehogy túlterhelődjön.
(Még egy megjegyzés nem valami szakszerűen
): A léptetőmotorok is sokfélék, de mechanikai méreteik sokat mondanak, mert szorosabb összefüggésben áll vele teljesítményük, mint egyéb motorok esetén. Úgyhogy, ha kb. súlyban, kivitelben, meg feszültségszintre egyeznek, akkor is van remény.