EQ Mechanikák

Kereskedelmi és saját építésű távcsőmechanikák
Vadkan
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2020.08.16. 21:32

Re: EQ Mechanikák

Hozzászólás Szerző: Vadkan » 2020.08.30. 10:20

ammonita írta:
2020.08.30. 09:35
Szia,
Ez volt a megoldas:) A csigaorsot felmelegitettem gazon, a tengelyt meg belemartottam egy pohar hidegvizbe. Ket fogoval csavargatva szet tudtam huzni.
Koszi.
Gabor.

Akkor csak nem mondtam hülyeséget. Összerakáskor meg azért kell/szoktuk melegíteni a másikat meg hűteni, hogy könnyen összemenjen, és a finom illesztést ne barmolja szét.
Borbás Tamás
SW 150/1200 Dobson
SW 70/500+AZ3
10x50 Scopium bino
ammonita
Hozzászólások: 47
Csatlakozott: 2009.10.10. 21:36

Re: EQ Mechanikák

Hozzászólás Szerző: ammonita » 2020.08.30. 11:18

Meg azon gondolkoztam, hogy a 625 csapagy helyett raknek ra ferde hatasvonalut. Azert itt tengely iranyu ero is van ha belecsimpaszkodik valaki a tavcsobe. Talaltam a neten ilyen meretu Magneto E5 csapagyat. Viszont azon nincs porvedo lemez. Lehet azt valahogy szigetelni?Szerinted erdemes lecserelni, vagy eleg a sima melyhornyu?

Koszi,
Gabor.
Vadkan
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2020.08.16. 21:32

Re: EQ Mechanikák

Hozzászólás Szerző: Vadkan » 2020.08.30. 11:41

ammonita írta:
2020.08.30. 11:18
Meg azon gondolkoztam, hogy a 625 csapagy helyett raknek ra ferde hatasvonalut. Azert itt tengely iranyu ero is van ha belecsimpaszkodik valaki a tavcsobe. Talaltam a neten ilyen meretu Magneto E5 csapagyat. Viszont azon nincs porvedo lemez. Lehet azt valahogy szigetelni?Szerinted erdemes lecserelni, vagy eleg a sima melyhornyu?

Koszi,
Gabor.
Szerintem felesleges. Ami erő van, azt a sima csapágy is elbírja. Porvédőt lehet filcből vágni ha nagyon muszáj.
Még valami. Ha megvan az új csapágy óvatosan vedd ki a porvédőjét és tegyél a csapágyba zsírt, mert gyárilag alig tesznek bele. Utána visszapattintod a porvédőt.
Borbás Tamás
SW 150/1200 Dobson
SW 70/500+AZ3
10x50 Scopium bino
ammonita
Hozzászólások: 47
Csatlakozott: 2009.10.10. 21:36

Re: EQ Mechanikák

Hozzászólás Szerző: ammonita » 2020.08.30. 12:32

Koszi a tanacsokat. A regi tengely helyett viszont ujat kell csinaltatnom, mert el vannak gorbulve. De legalabb ez egy szerelheto, egyszeru, jo konstrukcio...
Ha felujitom, jobb lesz mint egy EQx:)
Majd egyszer oragepet is akarok ra...

Gabor.
Avatar
Maczó András
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2017.04.11. 21:25

Re: EQ Mechanikák

Hozzászólás Szerző: Maczó András » 2021.02.16. 14:49

EQ3 mechanika egymotoros vezérlése.

Kérdésem, hogy ki tud javítani ilyet? A motort elég régóta nem használtam. Emlékeim szerint régebben ilyen hangja volt: rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. Most ilyen mozgása van: dödödödödödödödödödödödödö.

A kézivezérlőben kellene valamit bütykölni.
140/890 GPU
150/930 newton
Avatar
rgeri
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2016.09.24. 22:04

Re: EQ Mechanikák

Hozzászólás Szerző: rgeri » 2021.02.16. 23:02

András!
Küldtem pü-t.
Üdv:
Gergő (RKM)
theHassan
Hozzászólások: 154
Csatlakozott: 2019.08.16. 20:09

Re: EQ Mechanikák

Hozzászólás Szerző: theHassan » 2021.08.05. 22:16

Mi lehet vajon az oka annak, hogy a kisebb mechanikák között a német tengelykeresztes terjedt el, nem a csapos? Az, hogy a csapos sokkal jobban néz ki, az egyéni dolog, de mi lehet a hátránya ténylegesen, ha van egyáltalán?
90/910 SW EQ2
Avatar
Attila
Hozzászólások: 4277
Csatlakozott: 2009.09.07. 10:18

Re: EQ Mechanikák

Hozzászólás Szerző: Attila » 2021.08.06. 01:49

theHassan írta:
2021.08.05. 22:16
Mi lehet vajon az oka annak, hogy a kisebb mechanikák között a német tengelykeresztes terjedt el, nem a csapos? Az, hogy a csapos sokkal jobban néz ki, az egyéni dolog, de mi lehet a hátránya ténylegesen, ha van egyáltalán?
Egyszerűbb és olcsóbb kellő merevséggel gyártani a német hosszú-tengelyes mechanizmust, legalábbis a közepes és nagyobb méretek/tömegek esetében.
Bár szerintem pont fordított a logikus alkalmazása: ugyanis a csapos esetében nagyságrendileg nagyobb nyomatékokat kell jóval kisebb rugalmas alakváltozásokkal kezelni. Tehát a kicsiket inkább lehet csapos tengelykereszttel szerelni, míg a nagyobbakat merevebb és teherbíróbb német (vagy villás) szereléssel. A legnagyobbakat pedig azimutálissal.

Vagy nem ugyanazt értjük a csapos alatt...


MDA
Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés; három méréssel már lehet kezdeni valamit...
theHassan
Hozzászólások: 154
Csatlakozott: 2019.08.16. 20:09

Re: EQ Mechanikák

Hozzászólás Szerző: theHassan » 2021.08.06. 14:42

Szerintem ugyanazt értjük. Ami a Távcső világában is van, vagy amilyen mostanában a Starquest. Köszönöm!
90/910 SW EQ2
5150head
Hozzászólások: 18
Csatlakozott: 2021.03.07. 11:42

Re: EQ Mechanikák

Hozzászólás Szerző: 5150head » 2021.09.02. 18:03

Sziaztok.
Egy hónapja vásároltam (újan) egy SW EQ2 mechanikát (csomagban, de most ez lényegtelen) és azt vettem észre, hogy mintha nehezebben járna a két tengelyállító kar.
A Rekta tengely aránylag finoman jár, de dekli tengely olyan mintha akadozna kicsit és súrlódó hangot ad. Ezeket nem kellene zsírozni valahogy vagy gyárilag nincs zsírozva? A rekta tengelyen lévő fogaskerék nyitott (képen látszik), szóval az adott, de a deklit nem tudom hogyan működik. A deklinél az a csavar pl mit állít? (képen bekarikázott) Nem azon kellene valamit állítanom?
Köszönöm a segítséget.
IMG_20210902_123954a.jpg
IMG_20210902_123849.jpg
Nincs meg a kellő jogosultságod a hozzászóláshoz csatolt állományok megtekintéséhez.
Válasz küldése

Vissza: “Mechanikák”