Oldal: 26 / 113

Re: EQ Mechanikák

Elküldve: 2013.08.03. 22:35
Szerző: SzZoli
Mi a helyzet a Stabival? Legutóbbi információim szerint, ha helyesek, készült belőle néhány. Vannak itt a fórumon, akik vele észlelnek? Vezérlés, vezetés van hozzá? Lehet belőle rendelni? (Én nem fogok, a fejben a kis kínaival elleszek... ha muszáj.)

Re: EQ Mechanikák

Elküldve: 2013.08.04. 12:09
Szerző: Vizi Péter
A Stabi-projekt kicsit pihent (van belőle működő tesztpéldány), helyette EQ7-et csináltunk, az Tarjánban ott lesz, úgy néz ki.

Re: EQ Mechanikák

Elküldve: 2013.08.04. 12:30
Szerző: Attila
Erről jut eszembe: van már valakinek kis hazánkban EQ8-as mechája?

MDA

Re: EQ Mechanikák

Elküldve: 2013.08.04. 13:16
Szerző: Kukac
EQ5 goto

Nem tudom, volt-e téma, de azért felteszem a tapasztalataimat ide. Hátha valaki hasnolóval találkozik, és akkor van mihez nyúlni.

A minap észlelés közben olyan hangok jöttek a mechanikából, mint ha egy marék kavicsot szórnánk egy jó kis konyhai turmixgépbe. Persze, rögtön kikapcsoltam. Tegnap némi bátorságot összeszedve szétkaptam, kipucoltam, átzsíroztam és a következőre jutottam:

1. A Mechanika szétszerelése, kipucolása újrazsírozása és újra összeszerelése igényel némi gépészeti alapismereteket. Nem vészes, de aki még nem tudja, mi a hernyócsavar, ne álljon neki.
A fórum elején van egy nagyon jó link, ahol lépésről lépésre elmagyarázzák, mit hová meg hogyan.
(köszönet érte Leventének)

2. A mechanika elég "egyszerű". A gyári zsír meggymagnyi kőkemény csomókba áll ösze. Ha nem volna ilyen "kalasnyikovi egyserűséggel" kitalálva és összerakva, már rég a kukában lenne.

3. Kevesen írnak róla, de az EQ5 goto-nál van egy probléma, részben tervezés, részben összeszerelési hibalehetőség. Végül ez lett ugyanis nálam a hiba ok. Ez pedig nem más, mint a hajtómotorok rögzítése a csigához.
Itt két hibalehetősége van. Maga a motor blokk tartalmaz egy fogaskerekes lassító-áthatjtást. Ezt is szétkaptam, átzsíroztam. Összeszereléskor vigyázni kellett, hogy a pici modullal rendelkező fogaskerekeket megfelelő hézaggal rögzítsem. Ez 3 csavarral történik, amik elliptikus pályán mozognak. Ha nagyon összenyomom szorul, ha távol vannak, megugrik. A másik probléma, hogy mind a dekli mind a rekta részben a motorokat egyetlen süllyeszetett fejű (imbusz kulccsal oldható) csavarral rögzítették a mechanikához, ami szintén elliptikus pályán, minden megvezetés nélkül "fityeg". A rektában még csak-csak van a motor blokknak egy fészke, de az egy öntött alkatrészen egy felöntés, szóval nem túl pontos, míg a dekli tengelyen nincs semmi, ami pozícionálná a motor blokkot a csiga házához képest. Arra jutottam, hogy ha a motor blokk finoman felfekszik a csiga házára, akkor úgy kb jó. De ha ez a pozícionálás elmászik (pl. a csavar meghúzásánál) akkor jön a marék kavics a turmixgépben hang. Elkezdik a fogaskerekek egymást darálni.

4. A DC motorokat is szétszedtem, de azt a jövőben nem fogom, mert nagyon szép, teljesen zárt kis csapágyakon forog a tengely, kosz vagy kopás nem volt benne.

Végezetül 3 óra munkával szépen rendberaktam a machanikát, most nagyon szépen dolgoznak a tengelyek.

Viszont elektromos hibát is tapasztaltam. A DIN dugós (hifi berkekben Tuchel) kábel, ami a DEC out-ból megy a DEC in-be ( a két motor között) vezetéke elszakad a dugóban. Tudja valaki, hogy mi a kábel kiosztás ezekben a dugókban? Meg tudnám forrasztani, de nem tudom, melyik színű kábel hová megy. Aki tudja, plíz help.


Csatoltam egy képet a motoron lévő lassító áthajtás mechanikájáról, meg a csavarok is látszanak, amik pozícionálják a motort a bronz fogaskerekekhez. A bronz kerekek úgy kell kivenni, hoyg oldalt két hernyó csavart meglazítunk, és felfelé kihúzzuk, a kerekek irányába.

Re: EQ Mechanikák

Elküldve: 2013.08.05. 21:10
Szerző: szucs_g
GEBE írta:Nekem az R41 érteke kellene. Nálam 4-5 éve ez izzott el.Most 1k van benne. (Fényképen látszik)---Végül is azóta működik rendesen,még nagy melegben is.




Rányúltál...
Pont 1k-s ellenállás kell oda. :-)

Re: EQ Mechanikák

Elküldve: 2013.08.05. 21:14
Szerző: szucs_g
Végül is az lehetett a gond, hogy a "csillagdám" teteje nem igazán szigetelt s lehet alatta néha 60 fok is. No erre ráizzítani a masinát napot lesni nem olt jó ötlet. Valószínű tehát, hogy a nagy meleg szétnyomta az elektrolit kondit... a többit meg ez rántotta magával.

Szerdára kész lesz.

Üdv: Gábor

Re: EQ Mechanikák

Elküldve: 2013.08.06. 01:48
Szerző: Guest
Köszönöm. Valóban eltaláltam. ;),

Ha működik a cucc ÍRD MEG ,mert ÉRDEKEL ;)

Re: EQ Mechanikák

Elküldve: 2013.08.15. 10:29
Szerző: szucs_g
Működiiik! A baj ott volt a 33v előállítása körül. 12v volt mindenütt. Szerencsére ilyenkor az okos motorvezérlő ic letilt, nem engedi, h túl nagy áramok futkossanak az alaplapon. :) Akinek ilyen a vezérlője, jó pár éves, nem árt, ha leelenőrzi azt a nagy kondit az alaplap és a fém burkolat között s ha kell kicseréli 105 fokot bíróra. Otthon készítek képeket is. Érdekes, korábban is éreztem, mintha a motor nem bírná a terhelést, kerregett mint veszedelem, akkor nem tulajdonítottam neki jelentőséget, átmenetinek tűnt a zavar. Mobilról küldöm az örömhírt: működik az öreg Synscan.

Re: EQ Mechanikák

Elküldve: 2013.08.15. 13:24
Szerző: Guest
:D Nekem is régi vezérlőm van. A kondit lecseréltem,mikor a táp-csatlakozót cseréltem menetesre.(Régen)
---Akkor rendben . ;)

Re: EQ Mechanikák

Elküldve: 2013.08.15. 16:27
Szerző: szucs_g
tobe_ írta:Léteznek ilyen távcsővezérlő elektronika megoldások csak meg kell építeni, pl. PICGoto nevű, aminek én már megcsináltam a panelját, csak még nem jutottam a végére idő híján ... :) Itt valamelyik témakörben volt róla szó, a téma nevét most nem tudom így emlékezetből, meg lehet keresni.

Megkerestem : http://www.csillagvaros.hu/forum/viewtopic.php?f=33&t=1996&start=20


A PICGOTO++ nyáktervét hol találni?
A PICGOTO egyik verzióját pdf-ben megleltem, de ezt nem találom.
Köszönettel:
Szücs