GOTO mechanikák
Re: GOTO mechanikák
Nem tudom az segít-e Tamás, hogy nekem korábban HEQ5 Pro-m volt és azt gyengének találtam a 10"-es Schmidt-Newton alá, ami szerelékek nélkül 13,5 kg tömegű.
Ezért vettem az NEQ6 Pro-t.
A 150-es Esprit csupaszon 15 kiló, úgy hogy mindenképpen erősebb mechanika kellett.
D.Laci
Ezért vettem az NEQ6 Pro-t.
A 150-es Esprit csupaszon 15 kiló, úgy hogy mindenképpen erősebb mechanika kellett.
D.Laci
Rend a lelke mindennek. A fejekben is!
ESPRIT 150/1050 APO triplet + NEQ6-Pro mech. ; MEADE 254/2500 LX200GPS SC ; APM MS16x80 ED bino MDA féle állványon; Delta Optical Extreme 10x50 ED bino
ESPRIT 150/1050 APO triplet + NEQ6-Pro mech. ; MEADE 254/2500 LX200GPS SC ; APM MS16x80 ED bino MDA féle állványon; Delta Optical Extreme 10x50 ED bino
Re: GOTO mechanikák
Kicsit segít, de nem perdöntő: most megnéztem: a HEQ5 kapacítása a gyári leírásban 13,7 kg. Az AZ-EQ5-é viszont 10%-kal több, kereken 15 kg. A NEQ-6 Pro meg elvileg 18,2 kg-ot bír.D.Laci írta: ↑2020.01.05. 13:32Nem tudom az segít-e Tamás, hogy nekem korábban HEQ5 Pro-m volt és azt gyengének találtam a 10"-es Schmidt-Newton alá, ami szerelékek nélkül 13,5 kg tömegű.
Ezért vettem az NEQ6 Pro-t.
A 150-es Esprit csupaszon 15 kiló, úgy hogy mindenképpen erősebb mechanika kellett.
D.Laci
Vagyis ha a NEQ6 simán visz egy 15 kg-os tubust, és feltételezzük, hogy kb azonos mértékben túloznak a gyári adatokkal szkájvacserék, akkor az AZ-EQ5-nek is illene elvinnie egy 12-13 kg körüli csövet.
Egyébként csak fotózáshoz, vagy már vizuális nézelődéshez is "gyengének találtad" a HEQ-5-öt? Miben jelentkezett ez elsősorban?
Üdv:
Ankalimon
(Füzessy Tamás)
Az elmélet elméletileg megegyezik a gyakorlattal.
Ankalimon
(Füzessy Tamás)
Az elmélet elméletileg megegyezik a gyakorlattal.
Re: GOTO mechanikák
Én csak vizualizálok, nem fotózok.
A lassabban csillapodó lengések, az induláskor és leálláskor fellépő mechanikai zajok, az időnkénti fékmegcsúszás volt ami nem tetszett. (Egy ekkora tömegnek van rendesen tehetetlenségi nyomatéka.)
Az NEQ6 masszívabb háromlába, nagyobb tömegű fejrésze stabilan tartja és viszi ezt a tömeget. Nem érzem benne az erőlködést.
Ennek is van mechanikai zaja, nem durva (a vadakat nem zavarja el), de van.
Terveztem már a bordásszíjra alakítást, de mindig volt fontosabb és nem fotózok, így nem olyan sürgős.
D.Laci
A lassabban csillapodó lengések, az induláskor és leálláskor fellépő mechanikai zajok, az időnkénti fékmegcsúszás volt ami nem tetszett. (Egy ekkora tömegnek van rendesen tehetetlenségi nyomatéka.)
Az NEQ6 masszívabb háromlába, nagyobb tömegű fejrésze stabilan tartja és viszi ezt a tömeget. Nem érzem benne az erőlködést.
Ennek is van mechanikai zaja, nem durva (a vadakat nem zavarja el), de van.
Terveztem már a bordásszíjra alakítást, de mindig volt fontosabb és nem fotózok, így nem olyan sürgős.
D.Laci
Rend a lelke mindennek. A fejekben is!
ESPRIT 150/1050 APO triplet + NEQ6-Pro mech. ; MEADE 254/2500 LX200GPS SC ; APM MS16x80 ED bino MDA féle állványon; Delta Optical Extreme 10x50 ED bino
ESPRIT 150/1050 APO triplet + NEQ6-Pro mech. ; MEADE 254/2500 LX200GPS SC ; APM MS16x80 ED bino MDA féle állványon; Delta Optical Extreme 10x50 ED bino
Re: GOTO mechanikák
Hát, amikor kipróbáltam a 13 kg-os csővel, akkor azt is finoman vitték a motorok, hasonlóan a kisebb csőhöz: nem csúszott, nem erőlködött, simán forgatta. (Halkan jár, és ez már gyárilag bordásszíjas.)D.Laci írta: ↑2020.01.05. 20:17Én csak vizualizálok, nem fotózok.
A lassabban csillapodó lengések, az induláskor és leálláskor fellépő mechanikai zajok, az időnkénti fékmegcsúszás volt ami nem tetszett.
Az NEQ6 masszívabb háromlába, nagyobb tömegű fejrésze stabilan tartja és viszi ezt a tömeget. Nem érzem benne az erőlködést.
Ennek is van mechanikai zaja, nem durva (a vadakat nem zavarja el), de van.
Terveztem már a bordásszíjra alakítást, de mindig volt fontosabb és nem fotózok, így nem olyan sürgős.
D.Laci
Egyébként most előbányásztam a gyári kézikönyvét és expliciten azt írja, hogy a 15 kg-os terhelési határ asztrofotózásra érvényes.
Üdv:
Ankalimon
(Füzessy Tamás)
Az elmélet elméletileg megegyezik a gyakorlattal.
Ankalimon
(Füzessy Tamás)
Az elmélet elméletileg megegyezik a gyakorlattal.
Re: GOTO mechanikák
Akkor örülni kell neki és használni.
D.Laci
D.Laci
Rend a lelke mindennek. A fejekben is!
ESPRIT 150/1050 APO triplet + NEQ6-Pro mech. ; MEADE 254/2500 LX200GPS SC ; APM MS16x80 ED bino MDA féle állványon; Delta Optical Extreme 10x50 ED bino
ESPRIT 150/1050 APO triplet + NEQ6-Pro mech. ; MEADE 254/2500 LX200GPS SC ; APM MS16x80 ED bino MDA féle állványon; Delta Optical Extreme 10x50 ED bino
Re: GOTO mechanikák
Sziasztok
Egy Virtuoso mechanikának mennyi a teherbírása?
Egy Virtuoso mechanikának mennyi a teherbírása?
Re: GOTO mechanikák
Így hirtelen rákeresve 4kg-ot találtam..
Kazinczi Zoltán
Celestron Nexstar 6 SE, 120/950 GPU, 12x60 bino
Celestron Nexstar 6 SE, 120/950 GPU, 12x60 bino
Re: GOTO mechanikák
Köszi. Tapasztalata esetleg van valakinek?
Re: GOTO mechanikák
Szia nekem van egy ilyenem:
https://tavcso.hu/termekcsoport/mech_azgt_mf3
egyy 114/900 karboncsöves kis bolygózó van rajta, kb 2 kilógramm, háát nem egy élmény vele. Kisebb szél van, berezgeti...
Véleményem szerint max egy kisebb tükörreflex gép, vagy valami kis cucchoz jó lehet. Ez az a kategória, amit később cserélsz nagyobbra....
Csaba
https://tavcso.hu/termekcsoport/mech_azgt_mf3
egyy 114/900 karboncsöves kis bolygózó van rajta, kb 2 kilógramm, háát nem egy élmény vele. Kisebb szél van, berezgeti...
Véleményem szerint max egy kisebb tükörreflex gép, vagy valami kis cucchoz jó lehet. Ez az a kategória, amit később cserélsz nagyobbra....
Csaba
Re: GOTO mechanikák
Szervusz, nálam egy 127-es makszutovot mozgat, teszteltem binóbenézővel, megtömött szűrőtartóval, 2 nehéz okulárral, lézerrel, árnyékolósapkával, keresőtávcsővel, fókuszmotorral terhelve, gond nélkül mozgatta, ha jól emlékszem 5.4 kg volt az összsúly.
Hosszútávon ennyi mindennel azért nem terhelném, ki tudja mennyit bírnak azok a (feltehetően) műanyag fogaskerekek odabenn... 4 kiló fölé nem mennék semmiképpen.