Barkácsolás vagy vásárlás?

Mindent a házilag történő távcsőépítésről és tükörcsiszolásról.
Turbo
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2011.08.19. 22:42

Barkácsolás vagy vásárlás?

Hozzászólás Szerző: Turbo » 2012.04.14. 22:13

Kedves Távcsőépítők!
Valamikor - gimnáziumi éveim alatt - komolyan foglalkoztam csillagászattal. Kis távcsöveim voltak, de nagyobb műszert akkor nem sikerült összehozni. Az alkatrészek ugyan gyűltek, de végül dobozba kerültek.
Mivel tanár vagyok, és nyaranta több száz gyerek táboroztatásában veszek rész, évek óta foglalkoztat, hogyan lehetne becsempészni a tábor programjába egy kis gyakorlati csillagászatot. Persze távcső nélkül nem fog menni. Ezért kerültem ide, és rá is térek a lényegre.
Van egy Urániából származó, Varga-féle "bevizsgált",150/1500-as távcsőtükröm, hozzá való segédtükörrel. Van egy Réti-féle tengelykeresztem is, állvány nélkül, meg néhány apróság (okulárok, keresőhöz való optika). Abban szeretnék tanácsot kérni, érdemes-e megpróbálni ezekből egy távcsövet összerakni? Esetleg a főtükröt átcsiszoltatni 1000 mm körülire, hogy könnyebben kezelhető tubust kapjunk.
Mivel nekem nincs kapacitásom távcsövet barkácsolni, olyan amatőrt is kell keresnem, aki vállal távcsőépítést, ill. a hiányzó alkatrészeket be tudja szerezni, vagy le tudja gyártani. Vannak olyan amatőrök, akik vállalnak bérmunkát, vagy mindenki csak magának dolgozik? Esetleg tudtok ajánlani valakit? Aki az optikától a mechanikáig mindent meg tud csinálni, igényesen. Ha a fórumon esetleg nem szabad ilyeneket megtárgyalni, magánlevélben kérnék választ!
Egyáltalán, érdemes távcsövet "gyártatni", vagy olcsóbb venni egyet? A dolog csak azért izgat, mert ott az a tükör a szekrényben, de szívesebben látnám egy klassz tubusban. Anyagilag meg nem áll úgy a táborunk, hogy nagy hirtelen vegyünk egy komolyabb távcsövet.
Ha valaki tud tanácsot adni, kérem, ne kíméljen!
Köszönettel:
Turóczi Gábor (gturoczi68@gmail.com)
Avatar
Imre
Hozzászólások: 1799
Csatlakozott: 2010.12.29. 14:18