Imre írta:...Nem tud ez sokáig így haladni...
ezt majd meglátjuk.
Imre írta:...a a javak csak egy néhány százalékos kisebbség kezében vannak!
ez nem újdonság, mindig így volt.
--- nietzsche? evolúció? ---- felejtős. pár évtized alatt.
sp.
Imre írta:...Nem tud ez sokáig így haladni...
Imre írta:...a a javak csak egy néhány százalékos kisebbség kezében vannak!
sp. írta:akkor én most azt nem értem, hogy ha ilyen szarak az iskolák, akkor ki a jóisten csinálja azt az elképesztően sok weblapot/programot/CAD-CAM al készült fém/műanyag stb... mechanikus/elektromos akármit, autót repülőt, villanykapcsolót...sztem nem csak nálunk, de 30 éve nyugaton sem volt ekkora a változatosság - vagy akkor mifelénk vagyunk kevésbé fogékonyak az ilyesmi felnőtt "játékokra"?
a zoktatás alapvető feladata a meghatározás-állítás-bizonyítás "szentháromságának" tanítása, amit egy töreténésztől kezdve a tőzsdei spekulánsig mindenki alkalmaz.
sztem.
sp.
Lokki5 írta:... Viszont egyre több az ember, ezért mindig lesznek nagy elmék, a fejlődés meg egyre gyorsabb. Bízom benne, hogy ez a fejlődés nem fordul át negatív irányba, ahogy Imre mondja, mert akkor én sem hiszem hogy szép jövő elé nézünk...
Vizi Péter írta:Az a helyzet, hogy a ma gyereke ha akar valamit, megveszi vagy megveteti. Mert mindent meg lehet venni. Ráadásul van ez az "instant get" életérzés, a mindent itt és most. Mert erre is van lehetőség. Ezek után ki a fene fogja összeragasztózni magát egy sárkányeregetésért???
Na ez a ma problémája.
Kaszás Gábor írta:Szerintem leginkább a szülők alkalmatlanok ma a feladatukra, már akik egyáltalán eljutnak odáig, hogy képesek legyenek bármiről is lemondani egy gyermekáldás kedvéért. Pont ezért lenne ma a pedagógusoknak még nagyobb a felelőssége, hisz a szülők helyett is terelgetni kell őket. Persze nehéz ezt olyan légkörben, ahol a szülő ellensége a tanárnak, nem partnere...
Kukac írta:Kaszás Gábor írta:Szerintem leginkább a szülők alkalmatlanok ma a feladatukra, már akik egyáltalán eljutnak odáig, hogy képesek legyenek bármiről is lemondani egy gyermekáldás kedvéért. Pont ezért lenne ma a pedagógusoknak még nagyobb a felelőssége, hisz a szülők helyett is terelgetni kell őket. Persze nehéz ezt olyan légkörben, ahol a szülő ellensége a tanárnak, nem partnere...
Ezt nagyon jól megfogalmaztad. Az egész ott kezdődik, hogy a kisgyerek, aki még nem sulis, még nem ovis, csak otthon látja a szülői példán, hogy apu TV-zik, anyu pizzát rendel vacsira és SMS-ezik a barátnőivel.
Ilyen szülői példa mellett mire eljut az iskolába, a tanárnak NINCS ESÉLYE embert faragni belőle.
Ne várjunk többet a tanártól, mint amire képes.
Bogáncs írta:A kérdésem a következő :
Milyen időközönként kell újraalluméniumozni a Newton rendszerű távcső optikáját?
Úgyszintén, nem sokat írtok a segédtükör kitakarásának negatív hatásáról!
A felbontó képesség romlása, fényveszteség, kontrasztcsökkenés stb....
Vagy ez tabu téma?!
Az elmúlt év tavaszán, a Lowell obszervatóriumban egy új 4,3 méter átmérőjű
távcsövet helyeztek üzembe. A másodlagos tükör átmérője 1,4 méter !
Ez, afőtükör átmérőjének 32,56 %-a !!
Ezaz az ominózus teleszkóp : http://en.wikipedia.org/wiki/Discovery_ ... _Telescope
Bogáncs.