Nekem rég széttörtek a tubusvégi zárósapkák, hihetetlenül gyenge anyagból voltak (OO UK).
Vékony, de gumírozott vászonból varrt rá ismerősöm, klasszik bugyigumis szorítással, pont méretre. Szép és kifogástalanul ellátja feladatát, fillérekből.
Dobson-távcsövek műszaki megoldásai
- Vizi Péter
- Hozzászólások: 2660
- Csatlakozott: 2009.10.12. 17:59
Re: Dobson-távcsövek műszaki megoldásai
Köszönöm, akkor megnyugodtam efelől. Ezek szerint nem katasztrófaelhárításból hanem kényelmi okokból használnak sokan zuhanysapkát.Anti_45 írta: ↑2022.05.31. 06:26A GSO-félén sajnos nincs mit hajtogatni.Lovász András írta: ↑2022.05.31. 06:10Engem is bosszantott ugyanez a jelenség a SW-nél. Emlékeim szerint 6 vagy 8 fül tartja középen a kupakot. Nem a szorulása zavart, hanem a kiesése télen. Fogtam egy hőlégfúvót, kissé meglágyítva kihajtogattam őket, azóta pöpec.
Egy merev "tányér"az egész.
Lehet veszek egy zuhanysapkát; a CN fórumán azt mondják tökéletesen jó hozzá.
Mondjuk, ha télen még párszor kiesik és pont betonra, járólapra akkor benne lehet a pakliban hogy összetörik.
10x56 B
203/1200 Dob.
203/1200 Dob.
-
- Hozzászólások: 2515
- Csatlakozott: 2017.12.08. 16:06
Re: Dobson-távcsövek műszaki megoldásai
Akkor a zuhanysapka beszerzése után is megtarthatod. Jó lesz "észlelőtányérnak", ha esetleg észlelés közben megéheznél. Úgyhogy vigyázz rá!
15x70 Scopium Nature binokulár
254/1200 Dobson,
eq-platform
254/1200 Dobson,
eq-platform
Re: Dobson-távcsövek műszaki megoldásai
Ha enni nem is,de egy-egy kávét el szoktam fogyasztani észlelés közben.Lovász András írta: ↑2022.05.31. 09:43Akkor a zuhanysapka beszerzése után is megtarthatod. Jó lesz "észlelőtányérnak", ha esetleg észlelés közben megéheznél. Úgyhogy vigyázz rá!
Már csak helyet kell neki találni a zsámolyon és fel kell valahogy applikálni rá.
Akkor velem és a zsámollyal forog a kávém,így mindig kéznél lesz.
Tényleg szeretek mindent kéz alatt tartani. Az egyik telefontokot is feláldoztam a cél érdekében; ragasztottam rá egy mágnest és ha nem használom,csak rápattintom a tubusra a telefont.
Szabadalmaztatni kellene,mint észlelőtokot.
Kiss Antal
195/1200T , 130/865T , 130/650T , 60/700L , 50/500L , 50/200L ED
10x50 ED binokulár
Alt-az zsámoly ; Skytee 2 alt-az mechanika
Sparta alt-az mechanika ; TMS Eq platform
195/1200T , 130/865T , 130/650T , 60/700L , 50/500L , 50/200L ED
10x50 ED binokulár
Alt-az zsámoly ; Skytee 2 alt-az mechanika
Sparta alt-az mechanika ; TMS Eq platform
Re: Dobson-távcsövek műszaki megoldásai
Te is MINDIG kávét szoktál inni észlelés közben?
10x56 B
203/1200 Dob.
203/1200 Dob.
Re: Dobson-távcsövek műszaki megoldásai
Ááá...ez mekkora film!
Űrgolyhók,az egyik legjobb filmparódia!
Kiss Antal
195/1200T , 130/865T , 130/650T , 60/700L , 50/500L , 50/200L ED
10x50 ED binokulár
Alt-az zsámoly ; Skytee 2 alt-az mechanika
Sparta alt-az mechanika ; TMS Eq platform
195/1200T , 130/865T , 130/650T , 60/700L , 50/500L , 50/200L ED
10x50 ED binokulár
Alt-az zsámoly ; Skytee 2 alt-az mechanika
Sparta alt-az mechanika ; TMS Eq platform
-
- Hozzászólások: 2515
- Csatlakozott: 2017.12.08. 16:06
Re: Dobson-távcsövek műszaki megoldásai
Sziasztok!
Történt egy apró tuning a zsámolyomon; gondoltam megosztom, hátha valakinek hasznára válik.
Több helyen olvasni a neten, hogy bizonyos laminátumok és a teflon párosítása a mozgatási erőre lineárisan reagáló, nem megugró, "vajpuha" mozgást eredményez.
Ezúttal az azimut-csapágy acélgyűrűjéről van szó (https://www.csillagvaros.hu/viewtopic.p ... 567#p77567).
Előzmény: nemrég bevontam a tubust fehér 3D karbon hatású öntapadós tapétával a párakicsapódás csökkentése érdekében. Ebből maradt némi anyag, amiből egy kis darabot ráragasztottam az acélpályára kísérletképpen, vajon hogyan reagál a mozgatóerőre. Kiderült, hogy igen jól! Jobb lett, mint a polírozott acél. Már majdnem megrendeltem annyi anyagot, amivel bevonhatom a teljes acélpályát, amikor eszembe jutott: mi lenne, ha ezt az érdességet utánoznám?
Nekiláttam tehát apró, körkörös mozdulatokkal P120-as durvaságú csiszolópapírral felcsiszolni egy szakaszon a körgyűrűt. Ezután egy részét felpolíroztam, de csak annyira, hogy ne tűnjenek el a durva csiszolás nyomai; kizárólag a sorjátlanítás volt a cél. Lett tehát egy polírozott szakasz, egy durván csiszolt + polírozott szakasz és egy durván csiszolt szakasz.
- a simán polírozott szakasz súrlódása kicsi volt de megugrós.
- a durván csiszolt szakasz súrlódása nagy volt és megugrós.
- egyértelműen a durván csiszolt és polírozott szakasz nyert.
Szerintem kissé túltoltam a polírozást, mert nagyon lecsökkent a súrlódás.
Ezután még annyit módosítottam rajta, hogy újra felcsiszoltam, de nem apró, hanem a pálya alakját követő, nagy, körkörös mozdulatokkal. Arra törekedtem, hogy az így ejtett karcok minél párhuzamosabbak legyenek a körpálya szélével. Ezután épphogy csak átmentem rajta polírgéppel és igen jó lett az eredmény!
Fontos volt a kenőanyag mellőzése, mert az vonzza a port, nehéz egyenletesen felvinni, ráadásul időnként ismételni kell.
Történt egy apró tuning a zsámolyomon; gondoltam megosztom, hátha valakinek hasznára válik.
Több helyen olvasni a neten, hogy bizonyos laminátumok és a teflon párosítása a mozgatási erőre lineárisan reagáló, nem megugró, "vajpuha" mozgást eredményez.
Ezúttal az azimut-csapágy acélgyűrűjéről van szó (https://www.csillagvaros.hu/viewtopic.p ... 567#p77567).
Előzmény: nemrég bevontam a tubust fehér 3D karbon hatású öntapadós tapétával a párakicsapódás csökkentése érdekében. Ebből maradt némi anyag, amiből egy kis darabot ráragasztottam az acélpályára kísérletképpen, vajon hogyan reagál a mozgatóerőre. Kiderült, hogy igen jól! Jobb lett, mint a polírozott acél. Már majdnem megrendeltem annyi anyagot, amivel bevonhatom a teljes acélpályát, amikor eszembe jutott: mi lenne, ha ezt az érdességet utánoznám?
Nekiláttam tehát apró, körkörös mozdulatokkal P120-as durvaságú csiszolópapírral felcsiszolni egy szakaszon a körgyűrűt. Ezután egy részét felpolíroztam, de csak annyira, hogy ne tűnjenek el a durva csiszolás nyomai; kizárólag a sorjátlanítás volt a cél. Lett tehát egy polírozott szakasz, egy durván csiszolt + polírozott szakasz és egy durván csiszolt szakasz.
- a simán polírozott szakasz súrlódása kicsi volt de megugrós.
- a durván csiszolt szakasz súrlódása nagy volt és megugrós.
- egyértelműen a durván csiszolt és polírozott szakasz nyert.
Szerintem kissé túltoltam a polírozást, mert nagyon lecsökkent a súrlódás.
Ezután még annyit módosítottam rajta, hogy újra felcsiszoltam, de nem apró, hanem a pálya alakját követő, nagy, körkörös mozdulatokkal. Arra törekedtem, hogy az így ejtett karcok minél párhuzamosabbak legyenek a körpálya szélével. Ezután épphogy csak átmentem rajta polírgéppel és igen jó lett az eredmény!
Fontos volt a kenőanyag mellőzése, mert az vonzza a port, nehéz egyenletesen felvinni, ráadásul időnként ismételni kell.
15x70 Scopium Nature binokulár
254/1200 Dobson,
eq-platform
254/1200 Dobson,
eq-platform