EQ5 tuning & szervíz

Kereskedelmi és saját építésű távcsőmechanikák
Avatar
Attila
Hozzászólások: 4279
Csatlakozott: 2009.09.07. 10:18

Re: EQ5 tuning & szervíz

Hozzászólás Szerző: Attila » 2020.06.08. 22:48

V. István írta:
2020.06.08. 22:40
... a mechanikámon eléggé csillogó a deklináció gyűrűje, ami megnehezíti a használatát.
Hogyan lehet úgy mattítani, hogy megmaradjon a rajzolat?
Szerintem szereld le, és ezzel fújd le:
https://www.praktiker.hu/epitkezes-laka ... matt-400ml

MDA
Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés; három méréssel már lehet kezdeni valamit...
metlaki
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2018.07.30. 01:26

Re: EQ5 tuning & szervíz

Hozzászólás Szerző: metlaki » 2020.10.08. 15:10

Üdvözlet!


A következő kérdéssel fordulok hozzátok.

Adott egy NEQ 5 mechanika dual axis hajtással st-4 bemenettel. Ez a felállás kompatibilis a eqmod rendszerrel?

T.
Avatar
popey37
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2011.04.12. 17:52

Re: EQ5 tuning & szervíz

Hozzászólás Szerző: popey37 » 2020.10.10. 09:01

szia. nem. nekem ugyanez a mechanikám van jelenleg, ugyanigy 2 motoros szettel vettem, piros vezérlődobozzal. és nem viszi az ascom. Kajfis Tomi átalakitotta bordásszíjasra mindkét tengelyt és goto-ra. és hibátlanul teszi a dolgát.

a gyári dual ax hajtás 6 voltról, az átalakitás után meg 12 voltról megy.
a dual ax hajtást meg eladtam.
100/900 SW ED "apo", 12x50 Lacerta binokulár
metlaki
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2018.07.30. 01:26

Re: EQ5 tuning & szervíz

Hozzászólás Szerző: metlaki » 2020.10.11. 16:30

popey37 írta:
2020.10.10. 09:01
szia. nem. nekem ugyanez a mechanikám van jelenleg, ugyanigy 2 motoros szettel vettem, piros vezérlődobozzal. és nem viszi az ascom. Kajfis Tomi átalakitotta bordásszíjasra mindkét tengelyt és goto-ra. és hibátlanul teszi a dolgát.

a gyári dual ax hajtás 6 voltról, az átalakitás után meg 12 voltról megy.
a dual ax hajtást meg eladtam.
Értem! Köszönöm!

T.
Avatar
V. István
Hozzászólások: 62
Csatlakozott: 2014.12.27. 13:45

Re: EQ5 tuning & szervíz

Hozzászólás Szerző: V. István » 2024.11.01. 21:47

Üdv mindenkinek!
Valaki el tudná-e magyarázni, milyen szerkezeti és minőségbeli különbségek vannak az EQ5-ös és NEQ5-ös mechanikák között?
Jelenleg EQ5-ösöm van, asztrofotózok is vele.
Avatar
Frigyes
Hozzászólások: 371
Csatlakozott: 2016.04.02. 23:52

Re: EQ5 tuning & szervíz

Hozzászólás Szerző: Frigyes » 2024.12.03. 12:59

V. István írta:
2024.11.01. 21:47
Üdv mindenkinek!
Valaki el tudná-e magyarázni, milyen szerkezeti és minőségbeli különbségek vannak az EQ5-ös és NEQ5-ös mechanikák között?
Jelenleg EQ5-ösöm van, asztrofotózok is vele.
Szia!
Google-ön annyit említenek német és angol fórumokon, hogy az N jelölés (New) a fehér színnel jött be anno és talán az pár apró említésre méltó különbség, hogy a régi szürke EQ5-ök esetében a csigaorsó tengelye csúszó csapágyas volt, az újabb kapott görgőcsapágyat és említenek még olyat, hogy a pólustávcső furata szűk volt az újabb N-es pólustávcsövekhez, inkább a hármasé passzolt bele. És talán a szürkéből volt alutripodos is, ez az N óta csak acél.
De az új NEQ5-ösökre is EQ5 van írva, a dobozára is (nekem is ilyen van, már zöld gyűrűs).
Üdv: Frigyes
Válasz küldése

Vissza: “Mechanikák”