Sziasztok.
Egy kereszt kérdésem lenne, ami lehet, hogy nagyon-nagyon buta kérdés, de jobb, mint a fel nem tett!
Ha tegyük fel csak kirakjuk a távcsövet bárhova pólusra állás nélkül és beállítunk rajta egy adott objektumot, majd a vezető távcsőben beállítjuk a csillagot, ami alapján vezetünk, akkor ha pl a vezetést guidemaster programmal végezzük, akkor elvileg nem is fontos a pólusra állás, mivel a program minden irányban elvégzi a korrekciót?
Feltételezzük, hogy mindkét tengelyre van motoros vezérlésünk.
Elnézést, ha egyszerű lenne a kérdésem
Követés auto vezetéssel
Követés auto vezetéssel
Bp. XVII. ker.
TS 102/714 Doublet APO + EQ5
TS 102/714 Doublet APO + EQ5
Re: Követés auto vezetéssel
Nem art polusra allni azert, ugyanis a latomezo ellenkezo esetben elforog, ami tobb perces expozicioknal mar zavaro lesz.
--mpt
--mpt
-
- Hozzászólások: 1037
- Csatlakozott: 2009.09.07. 21:26
Re: Követés auto vezetéssel
mudlee írta:Sziasztok.
Egy kereszt kérdésem lenne, ami lehet, hogy nagyon-nagyon buta kérdés, de jobb, mint a fel nem tett!
Ha tegyük fel csak kirakjuk a távcsövet bárhova pólusra állás nélkül és beállítunk rajta egy adott objektumot, majd a vezető távcsőben beállítjuk a csillagot, ami alapján vezetünk, akkor ha pl a vezetést guidemaster programmal végezzük, akkor elvileg nem is fontos a pólusra állás, mivel a program minden irányban elvégzi a korrekciót?
Feltételezzük, hogy mindkét tengelyre van motoros vezérlésünk.
Elnézést, ha egyszerű lenne a kérdésem
Igen, mpt kollégának igaza van. Csak LM közepe lesz pontszerű, távolabb kis ivek lesznek a csillagokból.
Egy hely, ahol igazán értenek a távcsövekhez Makszutov.hu távcső bolt
Re: Követés auto vezetéssel
Értem. Ez pusztán költői kérdés volt:) Ha nem is pontosan, de azért betudok állni a pólus fele nagyjából.
Akkor amit Leventével leveleztünk, az alapján arra jutottam, hogy lesz egy két tengelyes hajtásom, és majd veszek hozzá vezető távcsövet.
Köszi
Akkor amit Leventével leveleztünk, az alapján arra jutottam, hogy lesz egy két tengelyes hajtásom, és majd veszek hozzá vezető távcsövet.
Köszi
Bp. XVII. ker.
TS 102/714 Doublet APO + EQ5
TS 102/714 Doublet APO + EQ5
Re: Követés auto vezetéssel
Leventének majdnem tökéletes a válasza, de szerintem csak akkor igaz, ha a vezetés a látómező közepére történik. Pontosabban ha a vezető csillag ott látható. A pontos válasz szerintem az, hogy a vezetésre választott csillag marad pontszerű, az összes többi kisebb ívet húz, amely mértéke függ a vezető csillagtól mért szögtávolságától, a nagyítástól, a pólusra állás hibájától, az exponálás hosszától. Ezért fontos mindig a pontos pólusra állítás, ha felvételt készítenek egy műszerrel! Ha lenne olyan vezetés, amely a pólushibát előzetesen beméri, és annak függvényében, hogy éppen merre korrigál, a látómezőt is elforgatná a szükséges mértékben, akkor nem lenne szükséges a pólusra állítás. Ez viszont egy igen komplikált megoldású műszert feltételez, ahol a látómező forgatása is lehetséges elektromos vezérléssel. Ilyen szerkezet létezéséről még nincs tudomásom, de biztos valaki majd megalkotja.
Ne azt sorold, hogy mit, miért nem lehet, hanem főként azt, hogy mit hogyan kell tenni a cél érdekében!
Re: Követés auto vezetéssel
Imre írta:Ilyen szerkezet létezéséről még nincs tudomásom, de biztos valaki majd megalkotja.
Létezik, field rotatornak (vagy de-rotatornak) hívják, és a nagy obszervatóriumok nagy, alt-az távcsövein már régóta használják, enélkül nem is tudnának észlelni. De kereskedelmi forgalomban is kapható tőlünk nyugatabbra egy ideje. Először alt-az Meade távcsövekhez láttam, de már egy halom kisebb-nagyobb gyártótól is lehet venni.
Pl.: http://www.optcorp.com/product.aspx?pid=105-182-210-421
Re: Követés auto vezetéssel
Ezek a Meade-k nagyon komoly műszerek! Meg is néztem gyorsan, milyen árkategóriában fekszenek... jó magasban
Bp. XVII. ker.
TS 102/714 Doublet APO + EQ5
TS 102/714 Doublet APO + EQ5