Napunk, mint a Plejádok tagja

András
Hozzászólások: 485
Csatlakozott: 2009.09.07. 20:27

Re: Napunk, mint a Plejádok tagja

Hozzászólás Szerző: András » 2012.02.03. 15:41

vajdov írta:*Forrás: Barbara Hand-Clow: Kilenc Dimenzió Alkimiája, Plejádi Tanítások a dimenziókról és 2012-ről


Sok időd lehet, ha ilyen szemetet olvasol.
attila dezső
Hozzászólások: 448
Csatlakozott: 2010.01.16. 18:12

Re: Napunk, mint a Plejádok tagja

Hozzászólás Szerző: attila dezső » 2012.02.03. 15:59

mudlee írta:Akkor én kérek elnézést ;)


Off

Sándor! Nem feltétlen a te hibád! Bizony érzek egy kis "elcsúszást" az oktatásban! Amit mi a 80-as években általánosban tanultunk, idővel középiskolai tananyag lett.. Amit középsuliban, az pedig kicsit "feljebb" mászott! Természetesen nem lehet összehasonlítani, mert ugye sok más képbe jött az utóbbi pár évben! Ki merem mondani, hogy a 60-70-80 évek rendszere közel sem működne olyan jól mint abban az időben! Akkor az az elv volt, hogy minél szélesebb körből alapismereteket kellett bebiflázni. Ma szerintem fontosabb lenne azt tanítani, hogy az emberek hogyan használják korunk vívmányait, és hogyan találják meg a megfelelő információkat. Korunk kihívása nagyrészt ez lenne, a másik, pedig meg kellene tanítani az embereket a "csoportmunkára" az individuális hozzáállás helyett..

On

Mindig lesznek "divatirányzatok" Ez a plejádok téma is illeszkedik. Ugye azért elég feltűnő csillagcsoportosulás, még a laikusok számára is.. Gyanítom ezért alakult ki ez a hogyismondjam: "irányzat". Mondjuk nekem elég beszédes, hogy legtöbbször azt mondják: "Jééé én eddig azt hittem, hogy ez a kisgöncöl" Persze van benne valami: Kicsi is, az alakja is közel hasonló...
meunier
Hozzászólások: 239
Csatlakozott: 2009.09.15. 13:21

Re: Napunk, mint a Plejádok tagja

Hozzászólás Szerző: meunier » 2012.02.03. 16:39

A periódusos rendszer ha jól emlékszem, akkor a protonszám alapján rakja sorba az elemeket. A proton is kisebb, mint az atom, sőt, még az atommagnál is kisebb. Ezt pedig kémiaórán tanították a '80-as években. Épp most lapoztam fel a Föld és Ég 89/10 és 11-es számait, ahol a protonban és neutronban lévő kvarkokat típus (fel, le) és szín szerint is megemlíti. Pedig '89 nem most volt. ;)

Azért arra mérget mernék venni, hogy nemcsak a mai tudásunk, de a holnap utáni fizikai/csillagászati tudásunk szerint sem fog a Napunk a Fiastyúkhoz tartozni. :)
TMB 100/800 APO, Lunt 60Ha, SW 200/1000N, Heq-5
astrohist
Hozzászólások: 3230
Csatlakozott: 2009.10.01. 20:27

Re: Napunk, mint a Plejádok tagja

Hozzászólás Szerző: astrohist » 2012.02.03. 18:34

Kedves Bartaim!
Tulajdonképen azt hiszem, kicsit elcsalinkáztak a témák, talán jobb lett volna (lenne) áttenni a "Beszéljük meg" topicba. No, de most már ide teszek egy-két jegyzetet.
Re: Fiastyúk. Az egész Pleiad-őrület kiindulása a XIX. sz. első Nap-sajátmozgás vizsgálataiban van. Ekkortájt Mädler, az ifjabb Littrow, Julius Schmidt és mások az első megfigyelésekből arra a ma már túlhaladott eredményre jutott, hogy a Nap apex-iránya (vagyis amerre a mai napmozgás az éggömbön mutat) nagyjából a Pleiadok égi helyzete felé mutat. Vagyis nem arra halad, hiszen a Galaxis központja körül keringve közben jócskán "elkanyarodik". A csillaghalmaz meg nem is ácsorog ott, hogy keblére ölelje a Napot, hanem megy ám a térben odább. Vagyis a Nap soha sem ér a Fiastyúk galaxisbeli helyére. No ez az azóta módosított koordinát-érték akkor bele került sok népszerű könyvbe, és úgy látszik a fantaszták modernebb - mondjuk 100 éves vagy 50 éves! - könyveket már nem olvastak.
Re: Iskolai ismeretek. Én éppen 60 éve érettségiztem, akkor már a fizika tankönyvekben benne volt az öreg Bohr-atommodel, és a fizika tanárunk röviden beszélt az elektronok ugrásáról (Én vittem az Urániából egy kis spektroszkópot, amivel a nátrium, oxigén, és más szinképvonalakat bemutatta.) Az atommagból meg tudtuk, hogy protonokból és neutronokból áll. Az igazság kedvéért: ez nem volt érettségi tétel, de tanították. Tény azonban, hogy az 1960-as évektől leépítették a matematikát, fizikát, kémiát és más természettudományos tárgyakat. Nekünk még tudni kellett a kúpszeletek egyenleteit, később már csak elmondták, hogy ilyen is van.
Ma az egész oktatási rendszer rossz, mert nem lehet "kreativitásra" késztetni a diákot, ha nincsen hozzá ténybeli alapismeret. Egészen leegyszerűsítve: ma arról sivalkodnak a közgasztászok, hogy alaposan oktatni kellene a bank- és számvitel ismeretet. Igen ám, de hogyan számoltassuk a hozadékot, vagy egyszerűen a pénz beosztását, ha nem tanulnak kamatszámítást? (Azt már mi sem tanultunk, de pl. az 1920-as években az iparos tanoncoknak is tanították.) Vagy hogyan takarékoskodjon valaki a fűtéssel, ha elemi fokon sem tudja a ki- és besugárzás, meg a hőcirkuláció alapelvét.
Röhej, hogy a természetudományt azzal az indokkal csökkentették, hogy a humán ismereteket kell alaposan ismerni. Igen ám, de közben már nincs kötelező olvasmány, nincs megtanulandó vers, nincsenek történelmi mérföldkövek ("Kossuth Lajos volt Rákóczi Ferenc miniszterelnöke!!!") Ezzel pedig a szókincs nyomorodik, és nem tudják magukat szabatosan kifejezni. Tehát alapismereteket mégis tudni kell. Az oktatási anyag szétzilálása az 1960-as években kezdődött, és ezért nagyon is elhiszem, hogy amit a kortársaim, vagy egy fél nemzedékkel későbbiek még tanultak, az később már nem volt tananyag.
Re: az ismereteink tévesek. Ez így nem igaz, ui. az ismereteink folyamatosan gazdagodnak és pontosabbá válnak. Az hogy ma már tudjuk, az Andromeda---köd nem 750 000 fényévre, hanem 2,3 millió fé-re van, nem azt jelenti, hogy valami egészen más ismeretünk van az M31-ről, hanem azt, hogy a már régebbi ismeretünket pontosabban tudjuk. A fantaszták viszont nem pontosan és jobban tudnak valamit, hanem, mint a Pleiadok esetében láttuk, egy tulhaladott pontatlan adatot kapartak elő, azt kifacsarták, meg sem értették. Amit tehát hirdetnek az egy értelmetlen, szellemi visszaesés.
No,sokat írtam, most mással foglalkozom, de mindenkit üdvözöl: Lajos
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára astrohist 2012.02.03. 18:39-kor.
Avatar
SzZoli
Hozzászólások: 1544
Csatlakozott: 2009.09.07. 10:41

Re: Napunk, mint a Plejádok tagja

Hozzászólás Szerző: SzZoli » 2012.02.03. 18:39

Mindig is érdekes volt a Városlakók reakciója. Most eddig már 13 hsz érkezett az első írásra, ami az első sorában megírja, hogy ezoterikus forrásból indult ki.
Szerintem felesleges ennyit pörögni egy ilyen hsz-on. Meg kell mondani az újonnan regisztrált tagnak, hogy errefelé más alapokon álló megfigyelések és bizonyítás lehet kiindulási pont, amivel bármilyen állításra lehet reagálni.
Avatar
SzZoli
Hozzászólások: 1544
Csatlakozott: 2009.09.07. 10:41

Re: Napunk, mint a Plejádok tagja

Hozzászólás Szerző: SzZoli » 2012.02.03. 18:51

astrohist írta:az 1960-as évektől leépítették a matematikát, fizikát, kémiát és más természettudományos tárgyakat...


Kedves Lajos bácsi! Én a '80-as évek közepéig jártam általánosba, utána gimnáziumba, mindkettőben volt annyi matek, fizika, kémia, biológia, amire máig is azt gondoltam, hogy a minimálisan szükséges anyag volt. Tehát már azóta is tovább csökkent. De azóta, főleg 2000 óta - állítólag, nincs közvetlen információm - még sokkal jobban leépítették a természettudományos oktatást!

Lassan elég lesz két, max kétjegyű számot összeadni tudni. A kivonást talán már azóta törölték a tananyagból.
Konkrét
Hozzászólások: 53
Csatlakozott: 2011.11.19. 20:18

Re: Napunk, mint a Plejádok tagja

Hozzászólás Szerző: Konkrét » 2012.02.03. 19:04

Tényleg lennie kéne egy kiadványok minőségét ellenőrző szervezetnek. Egy könyvesbolt harmadát-felét a humbug irományok teszik ki, ami nem is lenne baj de igaznak állítják be magukat. Amúgy ha a Nap tényleg a Plejádok része :D, akkor akkor akik mondták nekünk, miért definiálták magukat Plejádiaknak??

Az atom, mint főnév önmagában is poénos szerkezetet eredményez az atomerőmű szóban, hiszen az atom jelentése oszthatatlan, az erőműben meg szokás szétszedegetni. :)
attila dezső
Hozzászólások: 448
Csatlakozott: 2010.01.16. 18:12

Re: Napunk, mint a Plejádok tagja

Hozzászólás Szerző: attila dezső » 2012.02.03. 19:09

Konkrét írta:Tényleg lennie kéne egy kiadványok minőségét ellenőrző szervezetnek.


Szerintem teljesen felesleges valamit "cenzurázni" vagy tiltani.. A butának lenni alapvető jog... Azzal, hogy cenzurázol/tiltasz valamit, nem biztos, hogy "okosabbá" teszed a népeket, sőt lehet, hogy olaj lenne a tűzre! :D

Lajos, nagyon érdekes volt ez a plejádok sztori! Már ezért megérte ez a topic :D
Konkrét
Hozzászólások: 53
Csatlakozott: 2011.11.19. 20:18

Re: Napunk, mint a Plejádok tagja

Hozzászólás Szerző: Konkrét » 2012.02.03. 19:13

SzZoli írta:
astrohist írta:az 1960-as évektől leépítették a matematikát, fizikát, kémiát és más természettudományos tárgyakat...


Kedves Lajos bácsi! Én a '80-as évek közepéig jártam általánosba, utána gimnáziumba, mindkettőben volt annyi matek, fizika, kémia, biológia, amire máig is azt gondoltam, hogy a minimálisan szükséges anyag volt. Tehát már azóta is tovább csökkent. De azóta, főleg 2000 óta - állítólag, nincs közvetlen információm - még sokkal jobban leépítették a természettudományos oktatást!

Lassan elég lesz két, max kétjegyű számot összeadni tudni. A kivonást talán már azóta törölték a tananyagból.


Szerintem csak túlságosan specifikusak lettek a sulik, és sokan kerülik a műszaki tanulmányokból sokat nyújtó intézményeket, helyette mindenféle manager-asszisztensi, vendéglátós, humán stb. irányokra mennek, ha nem ez lenne a divat nem ezt nyomatnák.. Meg nem kéne ennyire külön vágányra terelni a 14éves, sulit választó gyerekeket, bár aki fogékony az most is tud tanulni természettudományt. Mi Pakson annyi kémiát meg fizikát tanultunk, hogy mezgaz egyetemen be se jártam (a hűdenehéz) kémia órára. :)
Avatar
SzZoli
Hozzászólások: 1544
Csatlakozott: 2009.09.07. 10:41

Re: Napunk, mint a Plejádok tagja

Hozzászólás Szerző: SzZoli » 2012.02.03. 20:01

Konkrét írta:túlságosan specifikusak lettek a sulik, és sokan kerülik a műszaki tanulmányokból sokat nyújtó intézményeket, helyette mindenféle manager-asszisztensi, vendéglátós, humán stb. irányokra mennek, ha nem ez lenne a divat nem ezt nyomatnák


Én az általános ismereteket nyújtó általános (nevükben is benne van) iskolákat és gimnáziumokat említettem. Ott szerintem az alapfokú természettudományos ismereteknek pont akkora alapvető szerepük kell, hogy legyen, mint az alapvető humán tudományos ismereteknek.
Lezárt

Vissza: “Elméleti kérdések”