Elméleti csillagászat kezdőknek

nagygabor
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2020.12.31. 19:36

Elméleti csillagászat kezdőknek

Hozzászólás Szerző: nagygabor » 2020.12.31. 19:59

Sziasztok!
Kezdő vagyok, így lehet lesznek amatőr kérdéseim, de érdekel az elméleti csillagászat.
Ha pl egy galaxis 60.000 fényév átmerőjű. És ferde a síkja hozzánk képest, tehát a távolabbi pontja mondjuk 20.000 fényévnyire távolabb van tőlünk. Akkor nem kellene aszimetrikusnak lenni a galaxisképének a távolabbi azaz régebbi részének máshogy kinéznie? Így nem lehetne „belepillantani”, hogy 20.000 fényév alatt mennyit változik a galaxis? Vagy 20.000 fényév nem jelentős eltérés? Nekem a galaxis képek viszonylag szimmetrikusnak tűnnek, de ez alapján a szmetrikusnak kellene lennie a legtöbbnek.
Köszönöm a választ!
Avatar
Attila
Hozzászólások: 4277
Csatlakozott: 2009.09.07. 10:18

Re: Elméleti csillagászat kezdőknek

Hozzászólás Szerző: Attila » 2021.01.01. 11:18

Bár nem tartom magamat szakértőnek az elméleti asztrofizika illetve kozmogónia területén, de úgy gondolom, hogy néhány tízezer év szinte pillanat egy galaxis életében, mivel - az egyébként differenciális - keringési periódusuk is több számillió év nagyságrendű (és akkor még csak egy fordulatról beszéltünk...). Tehát az organikus fejlődési jellegzetességek így még nem jelenhetnek meg.

Azaz nincs gyakorlati jelentősége az általad - egyébként helyesen - felvetett időeltolódásnak az adott kérdést illetően.


MDA
Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés; három méréssel már lehet kezdeni valamit...
HiL
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2021.11.19. 12:01

Re: Elméleti csillagászat kezdőknek

Hozzászólás Szerző: HiL » 2022.08.15. 12:02

Kedves „nagygabor”!

Az a kérdésed az, hogy a galaxisok általunk észlelt képében, miért nem okoz torzulást a közelebbi, és a távolabbi peremük közötti 20 000 fényéves távolság?