astrohist írta:... az oroszok több mint egy tucat sikertelen holdrakétát indítottak, az USA-beliek is jó néhány sikertelent könyvelhettek el, a kelet-ázsiaiaknak pedig elsőre sikerült! Ez is sokat számít ám.
Na jó, akkor ne komolytalankodjunk már egy humoros topic-ban.
Nagyon nem értek veled egyet, Lajos, mint ahogy a többiekkel sem. Sőt, kifejezetten félrevezető a példád!
A másolóknak mindig könnyebb a dolguk, mint az úttörőknek, a kínaiak pedig gátlástalan (ráadásul hanyag...) másolók; abszolút nem összehasonlítható a kettő. A Jet Propulsion Lab-ban dolgozó Bokor Éva elmondása szerint annyit költenek a NASA és tagintézményeinek informatikai védelmére a kínai behatoló hekkerek ellen, hogy abból már simán kijött volna egy mars-utazás... Kínában a szerint veszik fel az informatikusokat, hogy hány amerikai kutatóintézetet tudott már addigra meghekkelni. Továbbá már nem mernek alkalmazni kínai kollégát a JPL-be, mert néhány éves munka után mind megy haza, és viszik a know-how-t... (Mizser a tanúm rá, hogy ezt mondta.)
Ennek fényében kimondottan méltánytalan az összehasonlításod az amerikaiakra vagy az oroszokra nézve.
Ráadásul az amerikaiaknak és az oroszoknak akkoriban (50-es 60-as évek!!!) még számítógépük sem volt (azaz bocsánat, volt - ha jól emlékszem az Apollóknak 128kB operatív memóriával, mint a legfejlettebb számítógép akkoriban...). Most pedig már remote controlled automata szondák karcolgatják a Naprendszer határait. És most örüljünk, hogy Kína tegnap eltalálta a Holdat, és tíz percig még működött is... He-he-he.
Tudod ez a klasszikus futóverseny: egyenlő pályák, egyenlő esélyek - én biciklivel megyek...
Tehát a kínai csodától abszolút nem lábad könnybe a szemem. Sőt, az EQ6 és társaitól jól ismert trehányság üt vissza minden szinten. Még akkor is, ha van mágnesvasútjuk. Nobel díjasuk mennyi is van, lélekszám-arányosan???
Autót is úgy gyártanak, hogy megvették a Saab gyártósorait (úgy talán nehezebb elcseszni...).
Hagyjatok már végre a kínai szarokkal...
Előbb-utóbb persze ők is profik lesznek, mint Japán, ez nyilvánvaló, de ahhoz jelentős kultúra- (vagy szemlélet-) váltás kell, és az nem megy máról holnapra. Japánnak is kellett hozzá vagy 50 év, hogy Toyota-juk legyen, pedig ők magasabbról indultak, mint Kína. Biztosan van már egy-két tucat, európai és amerikai mércével mérve is komoly minőséget produkáló sziget a sárga Kínában, de hol van ez még a minőségi áttöréstől...
A könnyebb megértés kedvéért: erre céloztam a rizsföldes példával.
Addig pedig továbbra is gúnyolódom a legendásan szar kínai cuccokon.
MDA