EQ Mechanikák
Re: EQ Mechanikák
Zsolt nekem csak egy Telrad menne rá, az meg csak néhány deka. Az is csak a betanításhoz kellene rá.
Re: EQ Mechanikák
pisza írta: ↑2019.01.22. 13:22Hát ez az Zoli! Pont most tervezek túltehelni egy mechanikát, amit a gyártó sem javasol. Ide meg plussz futósúly azt nem hiányzik.
De visszatérve az előző gondolatokhoz. Az avatarképemen egy rácsos dobson látszik, továbbá az hogy a súlypontelosztása mennyire alacsonyra sikerült. Ez nem vízszintesen van egyensúlyba, hanem kb 45 fokon. Ha a fékeket teljesen kioldom, és lebillentem előre borúl mintha orrnehéz lenne, ha meg a 45 foktól magasabbra felemelem akkor meg beáll függőlegesbe, mintha súlyosan farnehéz lenne.
Nem tudok mit kezdeni vele, komolyan fékeznem kell a csapágyakat. Nem nagy gond, mert itt nincs bronzfogaskerék.
Nálam megoldódott a gond , sikerült szert tennem egy nagyobb mechanikára ( elvileg 50kg-ot elbír), erre már nyugodtan ráapplikálom 300-as newtont
Re: EQ Mechanikák
Es vegul milyen cucc lett?Végh Zoli írta: ↑2019.01.29. 22:38pisza írta: ↑2019.01.22. 13:22Hát ez az Zoli! Pont most tervezek túltehelni egy mechanikát, amit a gyártó sem javasol. Ide meg plussz futósúly azt nem hiányzik.
De visszatérve az előző gondolatokhoz. Az avatarképemen egy rácsos dobson látszik, továbbá az hogy a súlypontelosztása mennyire alacsonyra sikerült. Ez nem vízszintesen van egyensúlyba, hanem kb 45 fokon. Ha a fékeket teljesen kioldom, és lebillentem előre borúl mintha orrnehéz lenne, ha meg a 45 foktól magasabbra felemelem akkor meg beáll függőlegesbe, mintha súlyosan farnehéz lenne.
Nem tudok mit kezdeni vele, komolyan fékeznem kell a csapágyakat. Nem nagy gond, mert itt nincs bronzfogaskerék.
Nálam megoldódott a gond , sikerült szert tennem egy nagyobb mechanikára ( elvileg 50kg-ot elbír), erre már nyugodtan ráapplikálom 300-as newtont
Re: EQ Mechanikák
Egy régebbi UMA tengelykereszt pulsar2 vezérléssel . Komoly darab Kicsit testre kell szabni , de jó eséllyel ez már kiszolgál a hátralévő életembencbo írta: ↑2019.01.29. 22:47Es vegul milyen cucc lett?Végh Zoli írta: ↑2019.01.29. 22:38pisza írta: ↑2019.01.22. 13:22Hát ez az Zoli! Pont most tervezek túltehelni egy mechanikát, amit a gyártó sem javasol. Ide meg plussz futósúly azt nem hiányzik.
De visszatérve az előző gondolatokhoz. Az avatarképemen egy rácsos dobson látszik, továbbá az hogy a súlypontelosztása mennyire alacsonyra sikerült. Ez nem vízszintesen van egyensúlyba, hanem kb 45 fokon. Ha a fékeket teljesen kioldom, és lebillentem előre borúl mintha orrnehéz lenne, ha meg a 45 foktól magasabbra felemelem akkor meg beáll függőlegesbe, mintha súlyosan farnehéz lenne.
Nem tudok mit kezdeni vele, komolyan fékeznem kell a csapágyakat. Nem nagy gond, mert itt nincs bronzfogaskerék.
Nálam megoldódott a gond , sikerült szert tennem egy nagyobb mechanikára ( elvileg 50kg-ot elbír), erre már nyugodtan ráapplikálom 300-as newtont
Re: EQ Mechanikák
A megoldás pedig az ellensúly lehet, vagy a forgástengely áthelyezése a súlypontba. Üdv. Imrepisza írta: ↑2019.01.22. 13:22... Ide meg plussz futósúly azt nem hiányzik.
... Az avatarképemen egy rácsos dobson látszik, továbbá az hogy a súlypontelosztása mennyire alacsonyra sikerült. Ez nem vízszintesen van egyensúlyba, hanem kb 45 fokon. Ha a fékeket teljesen kioldom, és lebillentem előre borúl mintha orrnehéz lenne, ha meg a 45 foktól magasabbra felemelem akkor meg beáll függőlegesbe, mintha súlyosan farnehéz lenne.
Nem tudok mit kezdeni vele, komolyan fékeznem kell a csapágyakat. Nem nagy gond, mert itt nincs bronzfogaskerék.
Nincs meg a kellő jogosultságod a hozzászóláshoz csatolt állományok megtekintéséhez.
Ne azt sorold, hogy mit, miért nem lehet, hanem főként azt, hogy mit hogyan kell tenni a cél érdekében!
Re: EQ Mechanikák
Rácsos Dobson esetében igen egyszerű megmérni, hogy hol a szerkezet súlypontja. Egy zsinórra fel kell függeszteni a mozgó szerkezeti részt, és csak azt, de a teljes felszereléssel, azaz kihuzat, okulár vagy kamera legyen rajta, ahogy használják. A zsigeg végére egy az alatta lévő tartón szabadon túllógóan kis súlyt kell erősíteni, majd a felfüggesztés és a túllógó függősúly zsinegének metszési helyét bejelölni a szemközti tartólécen is. Ezt a szomszédos tartón is meg kell tenni, esetleg több tartóval is, mert annál pontosabb lesz az eredmény. Ez után cérnával összekötni a bejelölt pontpárokat, és ahol a cérnaszálak keresztezik egymást, ott a pontos súlypont! Ezt kell a forgástengelybe tervezni, és akkor nem lesz semmi probléma! Fékezés nélkül is tökéletes lesz a helyzet megtartása. Ez az utolsó legyen, amikor már csak a forgástengely pontos kitűzése a feladat! Az a cél, hogy a súlypont mindig legyen a forgástengelyen. Ha csak a tengelyben vándorol, az nem okozhat instabilitást! (pl.: oldal irányú eltolódás a kamera miatt, amit tologatható ellensúllyal lehet kiegyenlíteni) Üdv. Imre
Ne azt sorold, hogy mit, miért nem lehet, hanem főként azt, hogy mit hogyan kell tenni a cél érdekében!
Re: EQ Mechanikák
Ezt ismeri és dolgozott már velük valamelyikünk?
https://www.darkframeoptics.com/page/tuning
Elég precíznek tűnnek elsőre.
https://www.darkframeoptics.com/page/tuning
Elég precíznek tűnnek elsőre.
-
- Hozzászólások: 22
- Csatlakozott: 2009.09.17. 22:02
Re: EQ Mechanikák
Nekem inkább tűnik a nagy szavak mögötti semminek.cbo írta: ↑2019.02.10. 20:28Ezt ismeri és dolgozott már velük valamelyikünk?
https://www.darkframeoptics.com/page/tuning
Elég precíznek tűnnek elsőre.
Náluk Hypertune gen0 tuningnak számít egy kitakarítás és újrazsírzás csigaorsón lévő csapágycserével, gen1-nek a fogazott szíjas hajtás beépítése, gen2-nek a kerámia hibrid csapágy.
Ha pl. az EQ6-ot nézzük, akkor az alap tuning egy fogazott szíjas hajtás. Ha igazán jó akarok lenni, akkor ezen túlmenően átalakítom a csapágyazást kúpgörgősre, megoldom azt, hogy a csigakerékben lévő csapágyak ne tudják felvenni az axiális terhelést. Ha még jobb akarok lenni, akkor kicserélem a tengelyeket is, hogy a csapágyak ne játékkal illeszkedjenek rájuk és akkor a holtjátékot is minimalizálni tudom. De ha még ennél is jobb akarok lenni, akkor csiszolóporral összecsiszolom a csigaorsókat a kerekekkel és ezzel jelentősen csökkenni fog a periodikus hiba. De ha ez sem lenne elég, akkor felperselyezem az ellensúlytengely házát, hogy ne lötyögjenek egymásban a tengellyel, valamint a háromlábat is persellyel és illesztett csavarokkal rakom össze. Na ez a hypertuning, ez ér valamit. Amiket ők írnak, az a nagy semmi, azt bárki meg tudja valósítani egy kis műszaki érzékkel.
Re: EQ Mechanikák
Feri!TuzaFerenc írta: ↑2019.03.15. 06:00Nekem inkább tűnik a nagy szavak mögötti semminek.
Amiket ők írnak, az a nagy semmi, azt bárki meg tudja valósítani egy kis műszaki érzékkel.
Mivel az AZEQ6-om hamarosan visszaerkezik toluk, majd meglatjuk, hogy eppen a “nagy semmi” vagy eppen mas az erdemenye a beavatkozasnak.
Udv:
Zsolt
Re: EQ Mechanikák
Majd számolj be a tapasztalataidról , no meg , hogy mennyibe is fájt a mutatványcbo írta: ↑2019.03.15. 15:42Feri!TuzaFerenc írta: ↑2019.03.15. 06:00Nekem inkább tűnik a nagy szavak mögötti semminek.
Amiket ők írnak, az a nagy semmi, azt bárki meg tudja valósítani egy kis műszaki érzékkel.
Mivel az AZEQ6-om hamarosan visszaerkezik toluk, majd meglatjuk, hogy eppen a “nagy semmi” vagy eppen mas az erdemenye a beavatkozasnak.
Udv:
Zsolt