javitás
Re: javitás
A gumis borítású kerék külső felületét is kéne látnom. Lehet, hogy a tengely végén menet is van, amely ragasztott. A kerék lehet szoros illesztéssel is a tengely végén lévő nagyobb átmérőjű hengerre rátéve. Elépzelhető, hogy akár több részből is készülhetett a kerék. Lehet alu is, egy öntvény, benne egy henger, és abban a menetes végű ragasztott rögzítésű tengely. Nem valószínű, hogy az a vastagabb hengere, amin a kerék van, az a tengely része. Gyárthatóság szempontjából nem lenne célszerű. Érzésem szerint csak a belső legvékonyabb tengely melegítése - ragasztás lazítása okán - és a két kerék csavargatása megoldja azt a láthatatlan illesztést. Valamelyik kerék csak elindul a tengelyen. Kíváncsi lettem volna, hogy a kerék külső felületé vajon látszik-e a tengely, vagy rejtett az egész szerelés. Esetleg a gumi alatt eltakarva létezik menetes csavar, amely a tengelyt fogja! Lehet akár két-három is kerekenként. Minimum meg kell emelgetni a gumit, hogy ez kiderüljön. Üdv. Imre
Ne azt sorold, hogy mit, miért nem lehet, hanem főként azt, hogy mit hogyan kell tenni a cél érdekében!
Re: javitás
a vekony es a vastag resz egy darabbol keszult, a kerek aluminium a tengely acel. megprobaltam tekerni, nem tudtam hidegen letekerni. a gumi ra van ragasztva. ha szet tudnam szedni valahogy akkor van hozza 8 mm-es adapter a BTC-ben.
100/900 SW ED "apo", 12x50 Lacerta binokulár
Re: javitás
Fel kellene emelni a gumit az egyik keréken. Szerintem alatta vannak a rögzítő csavarok, amelyek a tengelyre szorítják a kereket. Ügyesen eltakarták. Az is lehet, hogy a gumi nincs ráragasztva, csak jól odatapadt. Én leszedném, akkor többet látnék! Nyúlj alá egy kis csavarhúzóval, és óvatosan emelgessed meg körben. Más ötletem nincs így látatlanban. Üdv. Imre
Ne azt sorold, hogy mit, miért nem lehet, hanem főként azt, hogy mit hogyan kell tenni a cél érdekében!
Re: javitás
szóval megoldódott, a vastag tengely vége menetes, az volt beletekerve a kerékbe. hiába melegitettük meg simán letört.
a tengely nem acél, hanem nikkelezett réz. lazán letörtem a menetet kerékkel együtt.
mehet rá a fokuszmotor,
a tengely nem acél, hanem nikkelezett réz. lazán letörtem a menetet kerékkel együtt.
mehet rá a fokuszmotor,
Nincs meg a kellő jogosultságod a hozzászóláshoz csatolt állományok megtekintéséhez.
100/900 SW ED "apo", 12x50 Lacerta binokulár
Re: javitás
Na látod! Azt amit meg lehet oldani erőszakkal azon nem kell gondolkodni
Re: javitás
mindenesetre csalódott vagyok kicsit. ugyanis a kapható motoros fokuszírozó leírásában
/A csomagban mind Crayford mind fogasléces kihuzatos SkyWatcher és Celestron Newton távcsövekhez és refraktorokhoz találunk adaptációt: átalakítás nélkül ezen gyártók legtöbb 80 mm-nél nagyobb refraktoraihoz vagy 150 mm vagy annál nagyobb átmérőjű Crayford-kihuzatos Newton-távcsöveire alkalmazható a termék /
felszerelhető a távcsőre.
gyakorlatban pedig nem, a kuplung belső átmérője 4mm, a tengely 8mm. adapter nincs, felfurni nem lehet mert elvékonyodik nagyon a kuplung fala/ nem fogja meg a csavar./
A BTC-ben rendelni lehet, a szállitási idő akár 1-2 honapig is elhuzodhat és ami a legrosszabb, nem jók a méretek. a kapható kuplungadapterek: 2-6mm , 5-6mm, 6-8mm. a motor tengelye 4mm.
de nem adom fel: rendeltem bordásszíj hajtást hozzá kétfélét, biztosan össze fog jönni. csak az a gáz, hogy 22.000-ért megveszel valamit ami nem jó a felszerelésedhez és átalakítást kell eszközölni ahhoz, hogy a gyári alkatrészt felszereld plusz költségért.
/A csomagban mind Crayford mind fogasléces kihuzatos SkyWatcher és Celestron Newton távcsövekhez és refraktorokhoz találunk adaptációt: átalakítás nélkül ezen gyártók legtöbb 80 mm-nél nagyobb refraktoraihoz vagy 150 mm vagy annál nagyobb átmérőjű Crayford-kihuzatos Newton-távcsöveire alkalmazható a termék /
felszerelhető a távcsőre.
gyakorlatban pedig nem, a kuplung belső átmérője 4mm, a tengely 8mm. adapter nincs, felfurni nem lehet mert elvékonyodik nagyon a kuplung fala/ nem fogja meg a csavar./
A BTC-ben rendelni lehet, a szállitási idő akár 1-2 honapig is elhuzodhat és ami a legrosszabb, nem jók a méretek. a kapható kuplungadapterek: 2-6mm , 5-6mm, 6-8mm. a motor tengelye 4mm.
de nem adom fel: rendeltem bordásszíj hajtást hozzá kétfélét, biztosan össze fog jönni. csak az a gáz, hogy 22.000-ért megveszel valamit ami nem jó a felszerelésedhez és átalakítást kell eszközölni ahhoz, hogy a gyári alkatrészt felszereld plusz költségért.
100/900 SW ED "apo", 12x50 Lacerta binokulár
Re: javitás
A TDM adapterek kapcsán tapasztaltam, hogy - kis költői túlzással - szinte évente változtatnak valamit a mechanikákon a gyártók. Ráadásul az esetek jelentős részében semmivel sem lesz jobb a mechanika a változtatás után, de ahhoz elég, hogy az előző változathoz készített adapter ne passzoljon az újabbra.
Ezért nem árt az óvatosság, ha utólag veszel valamit egy már meglévő cuccodra.
Nem biztos, hogy csak felcuppantod, és már kerreg is...
MDA
Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés; három méréssel már lehet kezdeni valamit...
Re: javitás
simán megoldottam, nem kuplungos lesz hanem bordásszíjas. a tárcsákat olyan furatmérettel rendelem amilyennel akarom, csak egy felfogató adaptert kell csinálnom, az meg nem sok idő.
100/900 SW ED "apo", 12x50 Lacerta binokulár
- Maczó András
- Hozzászólások: 249
- Csatlakozott: 2017.04.11. 21:25
Re: javitás
Üdv!
Ki készít 2019 végén idehaza jó minőségű alubevonatot tükörre?????
Ki készít 2019 végén idehaza jó minőségű alubevonatot tükörre?????
140/890 GPU
150/930 newton
150/930 newton
Re: javitás
Kurucz Jani.Maczó András írta: ↑2019.12.03. 22:45Üdv!
Ki készít 2019 végén idehaza jó minőségű alubevonatot tükörre?????
Üdv:
Gergő (RKM)
Gergő (RKM)