Egyre jobban örülök ezeknek a ventiknek
![vicces :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Üdv, András
Teljesen igazad lett András!Lovász András írta: ↑2020.04.17. 19:53
A tapasztalatom az, hogy több fok különbség esetén is jobb képet kapok AZONNALI bevetés esetén ventilátorokkal, mint passzív hűtéssel másfél óra után!!! Ugyanis sikeresen szétmorzsolják a határréteget. Viszont az is igaz, hogy 75 perc ventilátoros hűtés után is megjelenik a határréteg, ha leállítom azokat!!! Tehát a becsült 15 perc nem helytálló, hiszen közben folyamatosan hűl a levegő.
Üdv, András
Nem írtad el véletlenül? Először 21,8 fokot írsz a levegőnek, utána rögtön 12-13 fokot.Kicsomagoláskor 23,3 fokos volt a tükör és 21,8 fokos a levegő.
A levegő a tubusban nyilván pár perc alatt lehűlt a környezet 12-13 fokos hőmérsékletére.
Nem biztos, hogy túlhúztad! Az egész alapból túl szorosan fogja oldalról az üveget! A főtükör foglalatáról érdemes ledobni minden második karmot és filcet és csak azokat hagyni meg, amelyek a kollimációs csavaroknál vannak. A filceket tanácsos elvékonyítani. A karmok gumialátétjeit is érdemes mellőzni. 0,2 mm-es kotyogást szoktam "engedélyezni" a karmok alatt. Lényeg, hogy tudd könnyedén körbeforgatni 2 ujjal a foglalatban a főtükröt!...úgy tűnik, hogy visszaszereléskor az egyik rögzítőbakot kicsit túlhúztam - pont annyira, hogy a csillagteszt diffrakciós képe már nem volt körszimmetrikus és a fényesebb csillagok képe is kicsit megnyúlt.
Nekem a kollimálási stabilitása nem tűnik valami sziklaszilárdnak, de lehet, hogy tévedek...
Teljesen jól - legalábbis így nyáron: elég gyorsan lehül, és az alacsonyabb sebességgel járatva végig tudja tartani a levegő és a tükör közötti minimális különbséget.Lovász András írta: ↑2020.08.12. 09:04Hogy muzsikál Tamás a tükörhűtésed?
Gondolom szereztél azóta tapasztalatokat...
István, nekem nagyon tetszik ez a megoldás!gyuri17 írta: ↑2020.08.16. 21:27Egy újabb lépés a tubusban kondenzálódó hő megelőzésére! A régebbi tükörfoglalással ellentétben, már a tükör pereme is szabadon van. Azt várom ettől a megoldástól, hogy az amúgy is vékonyabb tükör, elvileg sokkalta szabadabban, akadálymenessen szabadul meg a hőtől. A tükör a tubuson kivülre való helyezése, már hatékony megoldásnak bizonyult eddig is de tovább "bőrözve", csak jobb lehet.DSC_5834.JPG